donderdag 29 april 2010

Feestje!

De tulpen maken er een dolle boel van en bloeien als de spreekwoordelijke tierelier. Op dit feestje heb je geen alcohol nodig, je wordt zo al dronken van al die kleuren die je tegemoet spetteren.
Op dit kleuren festijn word ik nu elke dag getrakteerd en ik vind het geweldig. Zodra ik 's morgens wakker word, doe ik snel de tuindeuren open en hop mijn moestuin in want daar staan deze feestneuzen te swingen in de bries.
Je moet toch wel een enorme kniesoor zijn wanneer je hier niet vrolijk van wordt.
En kijk, deze beauty lijkt wel van kostbaar alabaster gemaakt; ze geeft licht.
Dit bruisende feest was een experimentje van mij want ik was dat o zo verantwoorde, gladgestreken, rechts gedraaide en goedgekeurd door de Bond van Nederlandse Tuinvrouwen kleurenpalet een beetje beu. Wat nou verantwoorde kleurencombinaties maken? Bestaan er dan ook onverantwoorde kleurencombinaties en zo ja, hoe zien die er dan uit? Moeder natuur weet nergens van.
Dus vandaar dit knalfeest in mijn potager en elke dag als ik dit zie maakt mijn hart een sprongetje. Kijk, dat is nu ware tuinpret en ik hoop dat jij dat ook hebt deze lente, heel veel tuinpret.


Mocht je op de een of andere manier helemaal vergeten zijn om ook zo'n knalfuif in je tuin te organiseren dan kan dat volgend jaar natuurlijk ook nog. Hier is het recept:

- koop tulpen, narcissen, blauwe druifjes, alliums etc. in ruime mate en in vele kleuren
- doe alle bollen in een grote pot
- goed roeren
- vervolgens de bollen kwistig rondstrooien waar je ze hebben wilt in je tuin
- plant ze waar ze vallen
- zet vergeetmenietjes, aubrieta e.d. waar je de bollen hebt geplant
- wacht tot het voorjaar wanneer de bloemetjes feestelijk buiten worden gezet
- geniet!

copyright 2010 Y.E.W. Heuzen

8 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Wow, dat is inderdaad een feestje. Ben niet zo'n tulpenfan maar zo dus wel! Bedankt voor het delen van dit fantastische idee. groetjes Jannet

Madelief zei

Hoi Jolanda,

Je hebt helemaal gelijk, gewoon alles door elkaar zetten en doen wat je wil! Het resultaat mag er zijn!

Fijne koninginnedag!

Lieve groet, Madelief

Home and Lifestyle zei

Hier word ik lekker vrolijk van...het hoeft inderdaad niet allemaal zo strak!

Veel plezier morgen en alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

natuurlijk-rijk zei

Wat een vrolijke boel daar!!!

Mama Muis zei

grappig, ik hou eigenlijk alleen van een enorme hoeveelheid tulpen op een vaas, maar zo vind ik ze ook een feest om naar te kijken. Doe je goed!

inka en andre zei

Heerlijk,heerlijk,van ons hoeft het ook allemaal niet zo strak,is het ook niet,lekker alles door elkaar.

fijn weekend,gr van ons.

annemiek zei

Prachtig weer die tuin van jou! Ik ben gek op tulpen!

Anoniem zei

Goedebavond ik ben lid van de bond van de nederlandse tuinvrouwen en ik zeg je,dit kan echt niet,al die bonte kleuren door elkaar,whahahaha,ik vind het prachtig een waar bollen feestje,je word er echt vrolijk van,nu heb ik eens een vraag,haal je straks alle tulpen weer uit de grond,want als ze blijven staan,dan heb je kans dat ze volgend jaar of het jaar erop niet meer bloeien,of koop je elk jaar nieuwe,nog een fijne avond,lieve groet Joke.