dinsdag 12 april 2011

Magische moestuin momenten

Het is zulk heerlijk weer de laatste tijd met dagen van 20 C of meer dus ik hoop dat jullie, net zoals ik, volop genieten van de tuin. Veel werk verricht in mijn moestuin de afgelopen tijd, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Kijk zelf maar.
Niet alleen mijn magische tapijtje is kleurig, mijn moestuin is dat ook. En waarom niet? Na zo'n lange grijze, kille winter, kan je wel wat kleur gebruiken. En niet alleen wij, ook de bijtjes en vlinders houden daarvan. Het is de laatste tijd een gezoem en gefladder van heb ik jou daar in mijn moestuin.
En een gewapper van handen. Tjonge, ik heb zoveel gezaaid dat ik daarmee makkelijk een gouden medaille zou kunnen verdienen als zaaien een Olympische sport was. Na 143 potjes zaaigoed, ben ik de tel kwijt geraakt. En nog ben ik niet uitgezaaid; deze maand zaai ik nog zo'n 46 verschillende dingen voor de tuin en moestuin. Ik zaai zoveel dat ik me afvraag waar ik dat straks allemaal moet planten.
Gelukkig, en dat wisten jullie nog niet, wordt/is mijn moestuin flink uitgebreid. Er stond een giga Leylandii heg die nu voor 75 % verwijderd is. Wanneer die haag helemaal weg is, is mijn tuin 45 m2 groter want die enorme haag was niet alleen errug hoog, maar ook nog eens errug breed. Op sommige stukken zelfs bijna 3 meter breed, dus dat scheelt wanneer die %$#&^! heg eindelijk helemaal weg is.
De lelijke Leylandii heg wordt vervangen door gaas panelen met klimop. Om inkijk tegen te gaan, hangen er heidematten aan die na een jaar of 8 a 10 zijn vergaan. Tegen die tijd zal de klimop de panelen volledig hebben bedekt. Zie je de ronde zinken bak, rechts op de foto? Daar hield vroeger (een week geleden) mijn moestuin op, dus de ruimte winst is aanzienlijk.
Behalve van de uitbreiding van mijn moestuin geniet ik ook van al het moois dat de moestuin nu te bieden heeft en van de beloftes van hetgeen dat komen gaat qua fruit, groenten, kruiden en bloemen. Ik zou zeggen: geniet even mee!
copyright 2011 Y.E.W. Heuzen

5 opmerkingen:

Gijsbertsen Garden zei

Dat je die heg er al niet jaren eerder hebt uitgegooid! ;-) Mooi hoor, zo'n flinke uitbreiding!

Anoniem zei

Dat is inderdaad een flinke uitbreiding waar je veel plezier van zal hebben!

Madelief zei

Hoi Yolanda,

Je hebt er een flink stuk grond bijgekregen! Leuk! Ik heb ook altijd teveel zaaigoed. Bij ons op de volkstuinvereniging hebben ze gelukkig een soort ruilmarkt. De perfecte oplossing.

Lieve groet & werkze in de tuin,

Madelief

Richtsje zei

Joh, dat je zóveel wint met alleen al zo'n heg eruit! Een heel nieuwe tuin =) En die ruimte, zucht, ik vrees dat je er geen raad mee weet!

Anoniem zei

Geweldig zo`n grote tuin en een kas,geluksvogel haha,het ziet er super uit bij je en nou die hagen kunnen een hoop ruimte in nemen,ik zie tulpen,maar die haal je er zekers uit,want die blijven het niet doen toch in de tuin,ik ga dit jaar heeeeeel veeeeel bollen kopen haha,kan niet wachten,oke eerst genieten van deze tijd,lieve groet Joke.